zondag 15 oktober 2017

90 jaar!

Moeke werd vandaag 90 jaar en dat vierden wij in zelfgemaakte kleertjes

Voor joske een kleedje uit de laatste La maison victor










Het stofje is er eentje van La maison victor
Het patroontje komt uit het laatste magazine van la maison victor, een maatje 92 is eerder wat aan de kleine kant maar met een kousenbroekje kan ze het nog lang aandoen.

Voor Florke een T-shirt uit la maison victor en een bomber jasje van Ikatee couture









 Het bomberjasje Jules is er eentje van Ikatee couture en het T-shirt is patroontje Marcel
De stof van de t-shirt is helaas uitverkocht, het jasje is gemaakt in Neopreen van polytex stoffen.

Ik droeg zelf mijn nieuwe rok in glitter tricot.


De rok is heel eenvoudig om te maken. Ik gebruikte 125 cm stof. De lengte van mijn rok is 85 cm. De achternaad werd toegenaaid, de zoom onderaan werd genaaid. Bovenaan werkte ik met een tunnel en een rekken van ongeveer 4 cm. In minder an een uurtje heb je een mooie rok.

De stof is van Editex. 

1 opmerking: